Lyckopiller gör mig deppig

Snart kan det finnas lyckopiller för alla. Du behöver inte ens vara deprimerad, superpillrena kommer helt enkelt bara skapa lycka! Ja i varje fall om man ska tro på det man läser i dagens "glada" upplaga av metro.

Forskning pågår just nu för att få fram ett lyckopiller för friska människor
Effekter: Man blir lyckligare, smartare och får ett bättre liv.
Medicinens motsvarighet till boob jobs och fettsugning.

Är det här ett steg i rätt riktning?
Nu behöver vi inte bry oss om att skapa vår egen lycka, pillret gör jobbet åt oss!

Va? Är det inte ok att vara människa längre? Är inte en del av livet att uppleva både ont och gott. Att må riktigt piss ibland för att sedan ha galet lyckliga stunder. Jag kämpar för rätten att må dåligt! Vi är inte supermänniskor. Jag vill i varje fall inte gå omkring med förstoppade gråtkanaler och ett läkemedlesframkallat smile i ansiktet.

Visst kan man önska att det bara gick att ta ett piller när man mår dåligt. Som igår när jag hade en sjuk deppdag i vintermörkret och allt kändes värdelöst, men jag körde traditionell huskur:
  • Stort glasspaket
  • Massa godis
  • En nördig tjejtidning med puffar som "Enkla sätt att bli glad" och "Kate Hudson - så strålar hon som singel".
  • Tröstande samtal från bästa vännen och lite kramar
Huskuren gjorde sitt igår men idag tog jag tag i lite saker i mitt liv och jag mår mycket bättre, utan några som helst piller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0