Lost is back!

Snart ska jag mysa ner mig med lite godis i soffan och titta på Lost! Äntligen. Det tar så lång tid mellan säsongerna så man hinner glömma bort vad som hänt. Nu väntar jag bara rastlöst på att J ska komma hem från träningen för jag lovade ju att vänta.

Nya kursen på skolan är nice. Rätt mycket upprepning från basårets kemi men allt det trillade ju ur huvudet när jag var dagisfröken och sjöng blinka lilla stjärna i ett år, så jag tackar och tar emot. Tack tack.

Idag var det riktig action när vi labbade med PC12 celler, cancerceller från en råttas binjure. Höll på att smitta mig själv med cancercellerna när jag stack en pincett rakt in i handen, men tydligen var det omöjligt att bli det hävdade våran labassistent, så vi får väl se. I morgon kanske jag vaknar upp med en hårig råtttumör som växer mitt i handflatan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0