Journalistiskt trubbel

Praktikansökan, suck!
Alla mina försök låter antingen ointressanta, självgoda eller för käcka. Och inte har man någon aning om chefredaktörerna är roliga prickar eller gamla torra russin. Vad vill ni ha?!  Och vad kan jag egentligen erbjuda dem förutom praktiskt taget gratis arbetskraft? Jag är ingen mästerskribent (än) och tekniskt sett kan jag bara grunderna.

In på scen träder det dåliga självförtroendet.

Plötsligt är man helt kass och klarar knappt av att formulera ett blogginlägg. Allt är skit och jag borde ha pluggat till sjuksköterska, fått jobb direkt efter utbildningen och efter några år dragit till länder där barn svälter och människor dör som flugor, jobbat arslet av mig och känna att jag verkligen gör något bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0